DOMIBUS – information.

Nyhedsmail
Som nævnt på GF, så har Clausen via hans hjemmeside givet os mulighed for at udsende nyhedsbreve, hvor vi samtidig overholder den nye databeskyttelseslov (GDPR) for personoplysninger.
Mails bliver sendt ud til de mailadresser der står i Clausen kartotek og er der ønsker om at komme på listen, eller afmeldt, så meld tilbage og vi får tilrettet.
De vil ligeledes kunne ses på dette link: https://domibus.dk/hattensens/
Kodeord 454
Alle andelshavere kan til- og afmelde sig besked, når der er nyt på hjemmesiden om foreningen: https://domibus.dk/hattensens/ 
Nedenfor er nyt fra seneste bestyrelsesmøde.
  • Korttidsudlejning / Airbnb:
    • Ved GF blev det besluttet at vi kan korttidsudleje vores lejligheder, så derfor har vi kigget på et par punkter for håndering og regler, som vil gøre det nemmest muligt for alle parter .
      • Forespørgsel om udlejning skal sendes til bestyrelsen@abhattensensalle.dk, så vi er 4 der kan skrive OK tilbage så ingen skal vente.
      • Der må maksimum udlejes 4 uger / 28 dage pr. år.
      • Der må ikke opsættes nøgle bokse eller andre anordninger på ejendommens fællesområder.
      • Gældende regler for at bo på ejendommen skal overholdes af lejere
  • Status renovering af bagtrapper :
    • 8’eren og 10’eren er næsten færdig og mangler kun nogle døre, der ikke har kunnet blive malet grundet manglende adgang til lejlighederne. De bliver samlet op, så meld til maleren hvis din dør mangler. Maleren er nu i gang med 6’eren.  Når alle tre trappeopgange er færdige, så bliver lamperne monteret og den sidste finish klaret.
  • Elevator:
    • Vi beklager det har taget uforholdsmæssigt lang tid, men nu skulle alle sten være ryddet af vejen for at få lovliggjort elevatoren og få den åbnet igen. Vi var uenige i den synsrapport der blev udarbejdet og har søgt alternativ vejledning, hvilket nu har ledt til at vi er skiftet til et nyt elevator firma til at forestå service fremover, til en billigere serviceaftale, og de har taget dialogen om hvad der kræves for at lovliggøre elevatoren. De er blevet bedt om at udføre det snarest muligt og forventes færdigt inden for et par uger.
  • Forsikring af ejendommen:
    • Vi er ved at skifte forsikringsselskab, efter at vores forsikringsmægler er kommet op med en forsikringsløsning, hvor vi bliver bedre dækket og tilmed til en lavere præmie.
  • Tilstandsrapport på kloakker.
    • Som nogle nok har bemærket har vi haft kloakfirmaet Lyngholm på ejendommen i en uges tid og de er nu færdige med spuling og optagelse af film af vores kloaker. Vi kommer tilbage når vi har den endelige rapport, for respektive ejendomme. Rapporten udarbejdes i samarbejde med Lindenborghus.
  • Status altaner og haveudgange.
    • Sagen ligger p.t. hos kommunen, da begge altanfirmaer har afleveret deres material på de seneste ændringer ønsket af kommunen. VI afventer stadig endelig godkendelse og rykker løbende.
  • Containere til restaffald:
    • Med indførsel af alle containerne til at kildesortere papir, pap, plast, etc., er behovet for containere til restaffald faldet og for begge foreninger står der en der næsten altid er tom. Derfor er vi sammen med Lindenborghus blevet enige om at hver forening afmelder en container og dermed spare omkostninger til renovation. Da al affaldshåndtering på ejendommen afregnes under et koordinerer vi internt og skulle der mangle plads i en af dem ved os, så er det fuldt ud tilladt at bruge dem der står ved Lindenborghus.
  • Dørpumper HA 6 og 10:
    • Dørpumperne på hoveddøren for både HA 6 og 10 er blevet så slidte at de begynder at blive defekte, så derfor bliver de skiftet indenfor den nærmeste fremtid. Opgaven vil blive løst af Ole Gewitz.
Ib Enø og bestyrelse
AB Hattensens Allé 6-8-10
Hattensens Allé 8, st. tv.
2000 Frederiksberg