Specialister i ejendomsadministration
Historien bag
DOMIBUS - Ejendomsadministration med mennesket i fokus siden 1972

Vores historie
DOMIBUS’ rødder går tilbage til 1930’erne, hvor landsretssagfører Axel H. Pedersen stiftede kontoret på Nørregade 6. Han drev både advokatforretning og ejendomsadministration, der dengang var ligeligt fordelt.
Efter hans pensionering i 1970’erne overtog landsretssagførerne Preben Egemar og Ole Clausen, og forretningen voksede yderligere.
I 1990’erne kom advokaterne Peter Egemar og Torben Gertz til, og ejendomsadministrationen blev en stadig større del af virksomheden. I 1996 indtrådte Claus Clausen som partner.
I 2002 flyttede kontoret til Nørregade 7A, hvor ejendomsadministration nu blev kontorets væsentligst arbejdsområde. Under en større omstrukturering efter coronapandemien blev virksomheden i 2020 omdøbt til DOMIBUS – afledt af det latinske ord for “huse” – for at afspejle denne udvikling.
Samme år flyttede DOMIBUS til Frederiksholms Kanal 20, tæt på Christiansborg, og i 2024 indtrådte advokat Jacob Linvald som partner.
I dag er vi en af de mest erfarne ejendomsadministrationsvirksomheder, bygget på de værdier, Axel H. Pedersen grundlagde.
Vi er medlem af
Vores værdier
Nærhed
Vi kender vores kunder og kunderne kender os. Vi er i løbende dialog med kunderne og forsøger altid at løse sagerne før de udvikler sig til store problemer. Nogle gange kan problemer dog ikke undgås og så gør vi alt for at løse dem så smidigt som muligt. Vi holder kunderne i hånden og hjælper, når der er behov.
Tillid
De fleste af vores kunder har været hos os i rigtigt mange år, hvilket efter vores opfattelse er det bedste udtryk for tillid og loyalitet.
Vi er meget bevidste om, at det ikke er noget, man skal tage for givet. Vi gør hver dag vores bedste, for at gøre os fortjent til denne tillid.
Faglighed
Ejendomsadministration er i vidt omfang et udtryk for håndtering af lovregler, vedtægter og anden regulering.
En dygtig daglig administrator og regnskabsmedarbejder er en væsentlig forudsætning for, at den daglige drift af foreningen kan foregå gnidningsfrit.
Men når reglerne ændres eller der opstår situationer, som ikke er “dagligdag” er der brug for juridisk specialviden.
Som virksomhed ønsker vi også på dette punkt at adskille os, hvorfor vi er hele 2 advokater, der kan yde rådgivning til “kun” 80 kunder.
Advokaterne beskæftiger sig næsten udelukkende med ejendomsadministration og vi er derfor altid klar til at hjælpe. Vi har også et bredt netværk. Og hvis nogen er bedre til at løse en sag end vi er, så er vi ikke bange for at henvise til en kollega. Det vigtigste er, at vores kunder får den bedst mulige hjælp.
Ordentlighed
Vi gør tingene ordentligt: Det betyder både, at vi er grundige, leverer kvalitet i vores ydelser OG at vi udviser ordentlighed i vores dialog og omgang med andre. Vi behandler med andre ord andre, som vi gerne vil behandles selv. Det gælder i forhold til kunderne, medarbejdere og samarbejdspartnere.
Værdiskabende rådgivning
Faglighed og erfaring er væsentlige forudsætninger for at kunne yde ordentlig rådgivning. Men for at skabe værdi, et det tillige en forudsætning, at man har empati og forstår kundernes behov, så rådgivningen kan tilpasses den enkelte. Vi mener i al beskedenhed, at vi har disse egenskaber og at vi gennem nærhed, tillid og faglighed er rustet til at løse opgaven med det der skal til, og sådan at det skaber værdi for kunderne.
Trivsel og arbejdsglæde
Det skal være sjovt at gå på arbejde.
Et godt arbejdsmiljø er en forudsætning for glade og loyale medarbejdere. Og glade loyale medarbejdere er en forudsætning for tilfredse og loyale kunder.
Derfor går vi meget op i at lytte til medarbejderne og skabe de bedst mulige rammer.

“Hos DOMIBUS handler ejendomsadministration om enkelhed og effektivitet. Vi tror på, at det er de mennesker, der står bag, som skaber værdien – ikke unødigt komplicerede systemer.”
Jacob Linvald
Advokater & Partner
Advokathuset DOMIBUS

Jacob Linvald
Advokat & Partner
Advokathuset DOMIBUS