Ydelser

Byggesagsadministration – juridisk og økonomisk byggestyring

Specialister i ejendomsadministration

Mere end 60 ĂĄrs erfaring

Stor kundeloyalitet

Vores ydelser ved byggesager

Jeres ejendom skal løbende vedligeholdes og I vil derfor være nødt til at gennemføre både store og mindre byggesager. I den forbindelse er det afgørende, at I modtager professionel rådgivning i forhold til de juridiske, økonomiske og tekniske aspekter, så byggeprojektet kan gennemføres forsvarligt.

Vi kan som byggesagsadministrator hjælpe med den juridiske og økonomiske rådgivning, herunder sikre at foreningen træffer de rette beslutninger baseret på et grundigt beslutningsgrundlag og en realistisk økonomisk plan.

Typiske ydelser ved byggesager
Vi hĂĄndterer finansiering, jura, forsikringer og regnskab for en tryg byggeproces.
Se konkrete ydelser
Finansiering & forsikring
Vi rådgiver om finansiering og sikrer nødvendige forsikringer til byggeriet.
Se konkrete ydelser
Juridisk rĂĄdgivning & entrepriseaftaler
Vi gennemgĂĄr kontrakter og deltager i forhandlinger om projekt- og udbudsmateriale.
Se konkrete ydelser
Budgetkontrol & afslutning
Vi følger op på byggearbejdet, budget og afslutning af projektet.
Se konkrete ydelser

Komplette løsninger og gennemsigtige priser til jeres byggeprojekt

Vi kan hjælpe jer igennem hele byggeprocessen eller dele af den, så I som bestyrelsen ikke står alene med denne opgave.

Vi er helt gennemsigtige omkring de omkostninger, I har til os. Afhængig af sagens omfang og kompleksitet udgør vores honorar normalt mellem 2-6% af byggeudgifterne. Der aftales dog altid en fast pris eller evt. arbejde efter medgået tid, således at vi kan være uvildige i forhold til projektets størrelse og økonomi..
FĂĄ et tilbud

Processen for byggesager - et tæt samarbejde mellem administrator og teknisk rådgiver

Den juridisk/økonomiske rådgivning og den tekniske rådgivning sker i et tæt samarbejde mellem foreningens byggesagsadministrator, tekniske rådgiver og bestyrelsen.

Et typisk sagsforløb kan illustreres således:

1

Opstartsfasen - forberedelse til et velgennemtænkt byggeprojekt

I opstartsfasen sikrer vi grundlaget for projektet med bemyndigelser, valg af rĂĄdgivere, juridisk gennemgang, registrering af forhold og udarbejdelse af budget og beslutningsgrundlag. Dette sikrer et forsvarligt projekt og velovervejede beslutninger.

Bemyndigelse til at indgĂĄ aftale om byggesagsadministration og teknisk rĂĄdgivning - Generalforsamling
1
Valg af teknisk rĂĄdgiver - Byggesagsadministrator
2
Juridisk gennemgang af rĂĄdgiver aftale - Byggesagsadministrator
3
Registrering af eksisterende forhold og udarbejdelse af tilstandsrapport og vedligeholdelsesplan - Teknisk rĂĄdgiver
4
Udarbejdelse af projekt og prisoverslag - Teknisk rĂĄdgiver
5
Analyse af foreningens økonomi og finansieringsbehov - Byggesagsadministrator
6
Udarbejdelse af beslutningsgrundlag, inkl. forslag, budget og konsekvensberegninger for boligafgift/ejerforeningsbidrag - Byggesagsadministrator
7
2

Projekteringsfasen: detaljeret planlægning og aftaler

I projekteringsfasen planlægger vi byggeprojektet i samarbejde med bygherre og teknisk rådgiver, sikrer aftaler og præcis projektering. Vi håndterer budgetudfordringer og hjælper med midlertidig finansiering, hvis nødvendigt.

Bemyndigelse til at igangsætte byggesager og indgå nødvendige aftaler - Generalforsamling
1
Detailprojektering - Teknisk rĂĄdgiver
2
Udbud og valg af entreprenør - Teknisk rådgiver og byggesagsadministrator
3
Udarbejdelse af endeligt budget - Teknisk rĂĄdgiver og byggesagsadministrator
4
Ekstraordinær generalforsamling hvis budgetramme ikke holder - Byggesagsadministrator
5
Juridisk gennemgang af entrepriseaftale og udbudsmateriale - Byggesagsadministrator
6
Evt. midlertidig finansiering - Byggesagsadministrator
7
3

Udførselsfasen: effektiv projektstyring og kvalitetssikring

I udførelsesfasen sikrer vi, at projektet følger aftalerne og standarder med tilsyn, fakturakontrol og budgetopfølgning. Vi håndterer garantier, forsikringer og afleveringsforretning, samt opfølgning på mangler.

Sikring af garantistillelse - Byggesagsadministrator
1
All-risk forsikring - Byggesagsadministrator
2
Opstartsmøde med entreprenør - Teknisk rådgiver
3
Tilsyn med arbejdets udførelse - Teknisk rådgiver
4
Kontrol og godkendelse af fakturaer - Teknisk rĂĄdgiver
5
Betaling af fakturaer - Byggesagsadministrator
6
Budgetkontrol - Teknisk rĂĄdgiver og byggesagsadministrator
7
Afholdelse af afleveringsforretning - Teknisk rĂĄdgiver
8
Nedskrivning af garanti - Teknisk rĂĄdgiver og byggesagsadministrator
9
Opfølgning på mangelafhjælpning - Teknisk rådgiver
10
4

Afslutningsfasen: slutgennemgang og økonomisk afslutning

I afslutningsfasen sikrer vi korrekt afslutning, økonomisk afregning, og gennemsigtighed i regnskaber. Vi håndterer ændringer i boligafgifter, afholder gennemgange, udbedrer mangler og frigiver garantien.

Udarbejdelse af entrepriseregnskab - Teknisk rĂĄdgiver
1
Udarbejdelse af byggeregnskab - Byggesagsadministrator
2
Endelig finansiering - Byggesagsadministrator
3
Evt. ændring af boligafgift/ejerforeningsbidrag eller fælleslånsydelser - Byggesagsadministrator
4
Afholdelse af 1-års gennemgang og opfølgning på mangelafhjælpning - Teknisk rådgiver
5
Nedskrivning af garanti - Teknisk rĂĄdgiver og byggesagsadministrator
6
Afholdelse af 5-års gennemgang og opfølgning på mangelafhjælpning - Teknisk rådgiver
7
Frigivelse af garanti - Teknisk rĂĄdgiver og byggesagsadministrator
8
“Byggesager kræver overblik og faglighed, og hos DOMIBUS sikrer vi en tryg proces fra start til slut. Med tæt dialog, professionel rådgivning og fokus på både økonomi og jura skaber vi værdi for vores kunder – altid med ordentlighed og nærhed i højsædet.”
Claus Clausen
Advokat & Partner
Advokathuset DOMIBUS
Jacob Linvald

Jacob Linvald
Advokat & Partner
Advokathuset DOMIBUS

Kontakt os

Lad os drøfte dine muligheder for et samarbejde med os

Vi er specialister i ejendomsadministration og kan med mere end 60 ĂĄrs erfaring inden for administration og jura sikre en tryg og sikker drift af din ejendom og forening
Kontakt os i dag